Proč o
nich ví jen málokdo?
Jsou
s námi v nevědomé koexistenci, jež se stala
základem jejich mystična. Uveďme si příklad, s
jehož
pomocí pochopíte výše
popisované
tvrzení o nepostřehnutelnosti symbolů, s nimiž se lze setkat
po
celém světě. Kupříkladu s americkou
jednodolarovkou
své útraty platí dnes
milióny lidí,
a to jak v USA, tak i mimo území
Spojených
států, aniž by si toho někdo všiml, že je na
této
bankovce vyobrazen jeden z nejmocnějších symbolů
nekonečného vesmíru, čímž je
takzvané "VŠEVIDOUCÍ
OKO", o jehož významu si něco
více
ještě řekneme níže.
Jistě,
ale tyto vizuální znaky, emblémy či
obrázky, vypovídají o
přítomnosti něčeho, v
čem lze objevit skrytý charakter čehosi, co
nevzešlo z
pozemské povahy a vůle, a co neustále odněkud
nikam
putuje! Co to asi může být? Navzdory tomu, že jsme s
nejrůznější symbolikou v každodenní
přítomnosti, tak si většina lidí
záhadných znaků ani nevšimne, i když
je
máme neustále na očích! Kdo může tyto
symboly
spatřit, anebo, kde a kdy mohou někoho oslovit? Řeči symbolů jen
zasvěcenci nemusí rozumět,
neboť jejich
vibrace jsou univerzálního charakteru, proto
mohou
sporadicky oslovit každého!
Jaký je smysl symbolů,
s jejichž existencí se můžeme již od starověku setkat? Je v
nich
obsaženo významné sdělení, jež se
týká naší budoucnosti?
Popřípadě jde
o seslanou pomoc shůry, o níž se máme až nastane
ten
správný čas, dozvědět? Komu je taková
pomoc
určena? Může se týkat kohokoliv, zejména toho,
koho bez
zjevných příčin ohromí?
Souvisí snad
symbolismus s duší samotného
vesmíru,
který je obrazovým svědkem
veškerého
zrození a zániku?
Není-li vám tohle
téma cizí, pak nic nebrání
tomu, abyste si
tento článek dočetli až dokonce, případně v něm
nalezli
klíče, otevírající
hvězdné zámky k
opravdovému poznání Svatého
Grálu,
kde se rozprostírá hranice, mezi touto
naší a nadpřirozenou
existencí života,
kde
neplatí známé
fyzikální
zákony, tedy to, co považujeme za skutečnost.
Co
je na symbolice tajemné?
Už
to, že jsou symboly odjakživa mezi námi,
zavdává
důvod k tomu, abychom o nich přemýšleli jinak,
než tomu
bylo doposud. Symboly můžeme roztřídit do tří
základních kategorií. A to na symboly
vzniklé z popudu člověka, taktéž na symboly
přírodního druhu, a nakonec na symboliku
nepocházející z tohoto světa. Jde o
to, že symboly
něco vyzařují, proto je nemůžeme považovat za
běžné
písmo se sdělovacím potenciálem a
schopností. Co tím bylo řečeno?
Symbol je jako
záře obklopená aurou, je v něm víc než
jedna věta,
a zároveň méně než jedno slovo, ale když
se
před zraky určeného příjemce otevře,
vydá za
celou Bibli!
Symbolický obsah se většinou do
lidského
podvědomí samočinně vtírá, a to ve
smyslu
telepatického napojení, což se nápadně
podobá podprahovému signálu a
vnímání. Ovšem
musím
zdůraznit, že symbolismus a symboly jako takové,
fungují
za jistých okolností účiněji, než
zmiňované
podprahové vjemy, vzhledem k jejich
spontánní jednoduchosti, která je
překvapivě
vyspělejší, nežli podprahové
obrázky.
Pozn.
Podprahový signál je signál osobě,
který je
pod limitem jejího vnímání
(pod prahem,
odtud název), takže signál daná osoba
sice
zaregistruje, ale v té chvíli si to
neuvědomí,
protože obsah signálu jí přejde přímo
do
podvědomí, například je podprahovým
signálem obrázek, který osoba
vidí
příliš krátkou dobu. Tato technologie
se
údajně využívá v reklamě a propagaci.
V
některých zemích je zákonem
zakázána. (Uvedený
zdroj: https://cs.wikipedia.org)
To
jsem uvedl, abyste lépe pochopili v čem tkví
efekt
jednotlivých symbolů, protože, jakmile těmto
záležitostem
porozumíte, nebudou pro vás
neviditelné! I kdyby
vám symboly neodhalily nitro svého obsahu, tak už
budete
vědět, že tady jsou i s jejich
zakódovaným
obsahem. Tohle bych přirovnal k analfabetismu. Ano, analfabet,
který neumí číst a psát, je
si vědom toho,
že písmena existují, že poskytují
určité
informace, nebo, že s jejich pomocí se lze podepsat atp.
Ale
vzhledem k tomu, že neumí číst, nemůže porozumět
jednotlivým slovům z nichž jsou složeny věty, proto když
spatří text, může tak akorát požádat
někoho, aby
mu ho přečetl. Na druhou stranu, všichni analfabeti jsou si
vědomi toho, že písmena existují,
tudíž
chápou, že něco vyjadřují, na rozdíl
od symbolů, o
nichž většina lidí nemá ani potuchy,
jelikož
není o nich dostatečné společenské
povědomí.
To ovšem neznamená, že když se
analfabet na základě tohoto
znevýhodnění rozhodne,
že s tímto handicapem skoncuje, že se (ne)může naučit
číst a psát! Jestliže by však
negramotný
jedinec neměl o existenci písmen
sebemenšího
tušení, potom se pro něho písmo
stává absolutně nespatřitelnou směsicí
čar a nic
neříkajících klikyháků.
Jenomže tomu tak
není, pokud nejste
africkým Křovákem,
který žije mimo jakoukoliv civilizaci. Takže, abychom
symbolům
dokázali porozumět, musíme si uvědomit, že jsou
jakýmsi nespecifickým písmem, v němž
lze
číst, pakliže o tom budeme cosi málo vědět.
Když
to trochu následujícím
příkladem přeženu,
tak abychom se naučili symboly vstřebávat, pak se
Křovák
musí pozvednout na úroveň analfabeta, a teprve až
poté se z něho může zrodit dychtivý
čtenář. Za
předpokladu, že se analfabet zcela svobodně vydá cestou
poznání, aby se pozvedl k moudrosti,
která mu
umožní číst a psát.
Proto se v tomto
příspěvku budeme věnovat „skrytému
písmu“, neboli symbolům. Nikoliv proto, abychom
nebyli
analfabety a mohli číst i psát, nýbrž
proto,
abychom věděli, že symboly existují! To, jak s touto
informací naložíte, ponechám na
vašem
vlastním uvážení. O tom, jak lze
jednotlivé
symboly číst, zbytečně nebudu psát
sáhodlouhé romány, poněvadž se v
této
úvaze budeme dotýkat potřebné
pozornosti,
která nás naučí si
všímat, a to
veškerých se vyskytujících
symbolik a
symbolů, tak abychom je dokázali postřehnout.
Vskutku, je poučné mít o
symbolech alespoň
nějaké znalosti, které v tomto směru
představují
první krok k jejich rozluštění, neboť
to
vytváří
vzájemnou propojenost mezi tvůrcem a odběratelem
této neverbální komunikace. Znovu si
připomeňme, co jsem psal
výše
o symbolech, zejména to, že je lze rozdělit do
tří
základních kategorií.
Především na
symboly jejichž původcem je lidská bytost,
příroda a
nadpřirozeno.
Co se týče člověka, pod jehož taktovkou
vzniká nepřeberné množství
různých druhů
symbolik, určitě bychom se měli zajímat nejprve o to, co
stojí za tímto bizarním postojem a
popudem
vytvářet symboly. Jde o to, že
iniciátor (autor) symbolů si
uvědomuje skutečného potenciálu
vlastních, ale i
cizích symbolik, protože sám je jejich znalcem a
šiřitelem, a z tohoto titulu velmi dobře rozumí
tomu, kdo
se má stát jejich
oprávněným
adresátem, respektive koho
mají primárně oslovit. O čem tvůrcův
záměr
symbolik tedy vypovídá?
Představte si situaci, kdy
se dostanete k zásadnímu
poznání,
které se může týkat čehokoliv, třeba
významného objevu
souvisejícího s
existencí mimozemského života, anebo snu, v němž
vám bude odhaleno přesné datum
soudného dne atd.,
můžete snad z toho, co jsem výše popsal, tohle
bez
skrupulí sdělit (oznámit) světu? Lze cosi
takového
vypustit do éteru, i kdyby šlo o sen s
prokazatelnými indiciemi - důkazy? Samozřejmě,
nemůžete!!
Zprávy
prorockého charakteru nelze nikdy vypustit do
společenského prostředí, neboť naše
civilizace
nedokáže pozitivně přijmout informace, které se
vymykají lidskému rozumu a realitě. To, co nelze
racionálně vysvětlit, neexistuje, nebo
spíše
nesmí existovat! Proč? Protože to
podkopává důvěru
státního zřízení a
společenského
řádu. Nejspíš by nebylo
žádoucí, aby
se svět utápěl v zoufalství a beznaději, chaosu
či
bezvládí, jenom kvůli tomu, že měl někdo
živý sen
s vidinami konce světa! Tomu musí rozumět snad
každý?!
Jak
to může dopadnout a skončit není těžké domyslet,
stačí se trochu zahledět zpátky do minulosti a
zalistovat. Například si vzpomeňme na Giordana Bruna,
který byl kvůli svým kosmologickým
názorům
a vizím, katolickou církví v římském
Campo dei Fiori v roce 1600, upálen.
Každopádně obdobných excesů se událo
během věků
bezpočet. Jaké závěry z toho můžeme vyvodit?
I kdyby astronomové věděli rok dopředu, že Zemi zasáhne takzvaný smrtící asteroid, tak ani vy, ani já, se o tom nikdy zavčas nedovíme. Civilizační systém by fungoval do posledních chvil (minut a vteřin) své nevyvážené existence, aniž by dospěl k nutné sebereflexi, v níž je skrytá tolik potřebná naděje.
Tohle
vše uvedené usvědčuje relativně
„vyspělou“
moderní civilizaci z jasného
pokrytectví a klamu,
na němž je pevně zakotveno současné lidstvo. Takže i kdyby
se
cosi mělo přihodit, budeme se všichni tvářit a
chovat
pořád stejně, jako kdyby se nic nedělo. Třeba je to tak
dobře,
kdo ví? Co si však můžeme vzít k
srdci, je
objasňující fragment, který
nám
odkrývá příčinu vzniku
všech symbolů
vytvořených člověkem.
Fantazie
nástroj k tvorbě nepomíjivého
Není divu, že umělečtí velikáni, k
nimž patřil nepochybně Leonardo Da Vinci,
že své poznatky a dosažené vědomosti,
které mj.
převyšovaly tehdejší dobu o několik
století
dopředu, raději včlenil do zamaskované podoby
uměleckých
děl a symbolů, aby nemohl být nikým
perzekvován.
A
tak mnohá díla v sobě
skrývají čirý
symbolismus, který se otevírá tomu,
kdo je
připraven se mu podívat přímo do očí.
Ačkoliv se
mohou komukoliv vyjevit, většinou se vyobrazí těm
lidem,
kteří již dosáhli určitého
povznesení,
jehož bylo dosaženo díky
vyšší
prozřetelnosti, která v každém člověku jinak
dřímá. To však neznamená,
že si v tomto
směru protiřečím, když jsem tvrdil, že jsou symboly
komukoliv
přístupné, zatímco teď
mluvím o tom, že se
vyobrazují (otevírají) jenom
„povzneseným“ lidem.
Pravdou ovšem zůstává: pokud si člověk
zakrývá zrak, anebo když uhne pohledem, určitě
nic neuvidí!
Z tohoto úhlu pohledu nejsou symboly komukoliv
dostupné,
pakliže je v sobě potlačíte jako cosi
nereálného, což je pochopitelně
váš
názor a vaše volba.
Jestli jsem se v tomto
příspěvku zmínil o Leonardu Da Vincim, jako o
někom, kdo
nám prostřednictvím svých
uměleckých
výtvorů, poskytl (zaslal) skrze čas informace o
nepředstavitelné budoucnosti, o níž nemohl ve
své
době referovat, tak bych se styděl za to, kdybych vás
neseznámil s významným
českým
secesním představitelem, malířem a vlastencem,
jímž nebyl nikdo jiný než - Alfons Mucha.
U
tohoto velikána je třeba vyzdvihnout jeho životní
dílo, čímž byl cyklus
velkoformátových
pláten Slovanská
epopej,
na kterém pracoval téměř osmnáct let.
Muchova
tvorba vycházela výrazně ze symbolismu, v němž
bylo
rovněž vyjádřeno cosi tajemného
(prorockého), co
nebylo možné sdělit tehdejší
společnosti, proto
lze v Muchově tvoření hledat zatajené
„poselství“, které
patří
výhradně budoucím generacím.
Jde
o vidění světa v němž na lidstvo
číhají
různé hrozby a nástrahy, o nichž se
nemluví a ani
nepíše. Konkrétně v jakých
jeho
dílech můžete vypozorovat tyto symbolické
tendence, to
nelze prozradit, protože se v tomto případě
spoléhám na moje niterná
vnuknutí,
která pocházejí z
nesdělitelných tajů
neuhasínajícího symbolismu.
Rozhodně jeho
reklamní plakáty a neobyčejně bohaté
ilustrace,
nesporně stojí za zhlédnutí, neboť
tématicky jsou založené na mystickém
duchu
proměnlivé přírody. Jestliže se chcete
zabývat
tím, co nesdělitelného do své tvorby
Alfons Mucha
zahrnul, pokud záměrně použil symbolického
(obrazového) jazyka, v tom
případě vám mohu předložit pouze domněnky
vycházející z osobních
pocitů a
intuice. Lze pochopit, že některé
prorocké vidiny
hraničící až s
šílenstvím, nelze bez
ostychu a obav před celým světem odhalit.
Například
hrozby související s třetí světovou
válkou,
suchy a globálním
oteplováním, infernem
celé planety Země či příchodem Antikrista apod.
Není
proto náhodou, že ústředním motivem
jeho
výtvarných kousků se stala obnažená
žena. Vskutku,
žena je symbolem úrody, je to Matka rodička, nositelka
zázračného života, bez níž by
lidský rod
vyhynul! Kupříkladu, kdybychom v tomto roce (2020) kvůli
apokalyptickým suchům zůstali bez
úrody, vznešené slovo - Matka Země,
by se
nejspíš skloňovalo ve všech
pádech!
Pozn. To, že se ve světě cosi smutného děje, dokazují v tomto roce ničivé (apokalyptické) požáry na jihovýchodě Austrálie. U protinožců se odehrává prozatím s nadsázkou řečeno – KONEC SVĚTA! Ovšem pro mnohé živočišné druhy skutečně již takový konec světa nastal. Například už se píše o tom, že medvídek koala je funkčně vyhynulým druhem. V minulém roce hořely deštné pralesy v Amazonii, na Sibiři bylo spáleno milion hektarů zdravého lesa, ve střední Evropě bojujeme s kůrovcem tak intenzivně, že během několika málo let se promění naše krásná (zalesněná) země ve vyprahlou savanu! Teď už mi zbývá, abych se optal: „Jak se vám dýchá?“ Alfons Mucha mohl dnešní svět spatřit takový, jaký je. V plamenech!
Jenže právě tohle podtrhuje Muchův neobyčejný symbolický odkaz, postoj o němž můžeme prozatím jen přemýšlet a spekulovat, alespoň do té doby, než se cosi přihodí, před čím jsme v jeho dílech záměrně varováni. Pan Alfons Mucha, své budoucí přívržence skrze vlastní vidiny a nadpřirozená vnuknutí osvěžená o skrytý mysticismus, nepochybně oslovil.
Z
jeho pláten totiž vyzařuje nevšední
světlo,
obohacené o harmonii a dokonalost barev. Jakmile
se jednou
s tímto jeho malířským podpisem
(stylem) osobně
seznámíte, nemůžete jej přestat
obdivovat. Měli
bychom pochopit; Alfons
Mucha sám představuje věčnost času,
protože díky jeho nebetyčnému talentu se z něho
zrodil
nepomíjivý „SYMBOL“
kosmické věčnosti.