ODRAZY TAJEMNA - VIDEO PLAYER
Evropa v proměně: Trendy migrace
a rostoucí vliv islámu v Německu. Jak se
mění politika a hodnoty v důsledku rostoucí
muslimské populace?
Evropská proměna:
Německo na cestě k islámu?
Evropa se vždy měnila, především průmyslově a
politicky. Současná proměna však naznačuje
civilizační zlom, který je
nevyhnutelný v důsledku nynější migrace. Tuto
změnu, o které se zde budu zmiňovat, nebudu hodnotit;
důležité je si uvědomit, že globální
uprchlická krize má moc změnit naše
stávající hodnoty, na
kterých byl tento kontinent vybudován.
Nesprávný úsudek však může
být pro budoucnost Evropy fatální.
Většina analytiků posuzuje migraci pozitivně, ale často se
přehlíží jedna zásadní
skutečnost. Z ekonomického hlediska mohou být migranti
pro EU skutečným přínosem, nicméně je
důležité si uvědomit - není všechno zlato, co se
třpytí! Ekonomické výhody mohou být
vyváženy sociokulturními výzvami a náklady.
Nepřehlédli
jsme nějakou maličkost?
Většina současných uprchlíků
pochází z muslimských zemí,
což může znamenat posílení islámu v
Evropě, buď vědomě, nebo nevědomě. Jako věřící
člověk nemám problém s tím, když někdo
uznává jiná
náboženství. Dokonce bych v některých
případech neměl nic proti islámu, pokud by toto
náboženství nevykazovalo politické
ambice, za nímž stojí právo
šaría.
Šaría je soubor
náboženských a právních
předpisů, které jsou odvozeny z koránu,
hadíthů (tradice proroka Muhammada) a
dalších zdrojů islámské
víry. Tato sada pravidel a směrnic
řídí chování a povinnosti
muslimů ve všech aspektech života.
Některé z oblastí, které
šaría pokrývá,
zahrnují:
Náboženské povinnosti:
Šaría stanovuje povinnosti, jako je
modlení, půst během ramadánu, almužna a
poutní cesta do Mekky (hádž).
Rodinné právo: Šaría
upravuje manželství, rozvod, dědictví a
péči o děti.
Trestní právo: Šaría
stanovuje tresty za určité zločiny, jako je
krádež, cizoložství,
rouhání a alkohol.
Etika a morálka: Šaría
nabízí směrnice pro správné
chování, slušnost, čestnost a soucit.
Samozřejmě,
kdokoliv může argumentovat, že i křesťanství není
apolitické. Nicméně, z hlediska současné
civilizační éry, je křesťanství ve
srovnání s islámem mnohem více sekulární, což často vede k napětí mezi těmito dvěma náboženskými systémy. S
nadsázkou lze islám považovat za
pouštní náboženství, což
odráží určité zvyky a tradice, jež
jsou v souladu s životem v poušti.
Například
zákaz konzumace vepřového masa má svůj
přirozený důvod, neboť vepřové maso se na
poušti rychleji kazí než hovězí maso.
Takže i právo šaría
odráží pouštní
zákonitosti, které nemají takovou
závažnost v chladnějších oblastech
jako v prostředí pouště.
Na
čisté matematice není nic xenofobního!
V roce 2012 žilo v Evropské unii odhadem 19,5 milionů
muslimů, což představovalo přibližně 3,8 % celkové populace.
Aktuální počet muslimů v EU není
přesně znám, ale podle odhadů z roku 2016 bylo v Evropě 25,8
milionů muslimů, což představuje zhruba 4,9 % evropské
populace.
Tento počet se mohl od té doby změnit v důsledku
migrace a demografických trendů. Nárůst a
tudíž posilování islámu v
křesťanské EU je nezpochybnitelný. Ano,
záměrně jsem použil slovo – křesťanské
Evropě, protože na našem kontinentě žije
jednoznačná křesťanská většina
čítající cca 553 miliónů
věřících obyvatel.
Proto musím znovu zopakovat svá
předchozí tvrzení, že se islámu
nemusíme vůbec obávat, ba naopak, toto
náboženství a jeho kultura nás může
dokonce obohatit, jak se v mnohých případech
skutečně stalo. Kupříkladu, kdo by dnes neznal
takové pokrmy jako jsou hummus, kebab a
další? Nemohu ani zapomenout na
arabské (muslimské) učence, jimž
vděčíme za rozvoj matematiky, astronomie, chemie a
medicíny, včetně překladů a komentářů k
dílům starověkých řeckých filozofů a
vědců.
To jsou např. Abu Nasr Al-Farabi: Filozof a
vědec, považovaný za jednoho z předních myslitelů
středověku.
Al-Battani: Matematik, vědec a astronom,
který vylepšil
stávající hodnoty pro délku
roku a ročních období.
Ibn Sina: Filozof a vědec
známý svými příspěvky k
aristotelské filozofii a medicíně.
Ibn Rushd: Filozof a učenec, který
vytvořil řadu shrnutí a komentářů k
většině Aristotelových děl a k
Platónově Republice.
Muhammad ibn Musa Al-Khwarizmi: Jeho
díla představila hindsko-arabské
číslice a koncepty algebry do evropské matematiky.
Ovšem tento můj názor bude platit jen za
předpokladu, že se populační křivka
žijících muslimů v zemích EU
dramaticky nezvýší, což bohužel v
souvislosti s globální uprchlickou
krizí nastává. Kromě
přívalu muslimských uprchlíků existuje
ještě další faktor, který
ohrožuje křesťanskou většinu v Evropě, a tím je
větší porodnost muslimských žen.
Průměrně muslimské ženy rodí 3,1
dítěte, zatímco křesťanky rodí 2,7
dítěte.
A co je vlastně špatného na tom, že
demografická populační křivka našich
muslimských bratrů strmě stoupá,
zatímco podle některých odhadů počet křesťanů v
příštích desetiletích
poklesne z nynějších 553 milionů na 454 milionů.
V podstatě nic zvláštního, pokud by
islám byl apolitickým
náboženstvím, o čemž lze pochybovat, protože se
opírá o koncept a právo
šaría.
I když mezi muslimy existuje široká
škála názorů na to, jak by měla
být šaría aplikována -
například jsou tací, kteří před
šaríi upřednostňují
občanské právo
- ovšem nesmíme zapomenout na
to, že většina muslimů preferuje přísnou
interpretaci šaría. Která z těchto dvou
názorových skupin je ve většině, můžete si
uvědomit tím, kolik arabských žen neoblečených v
tradičních šatech potkáte v městské čtvrti
s převahou muslimského obyvatelstva.
Celý tento stav bych přirovnal k lidskému střevu
a jeho mikroflóře. V lidském střevě žije celkem
asi 500 druhů bakterií, které existují
v jakési vzájemné
rovnováze. Když však dojde k
náhlému a nečekanému rozmachu
jedné či druhé bakterie, nastane
přirozená destabilizace. To může mít za
následek například pěkný průjem, že!
Jak zabránit všem výše
uvedeným potížím, které
ohrožují nejen křesťanskou většinovou populaci,
ale i muslimskou komunitu v Evropě, o tom není tento
příspěvek. Jen se pokouším upozornit na stav,
který není z dlouhodobého hlediska pro Evropu
udržitelný.
Navzdory
přesvědčení, že vše je v rukou Božích, je
důležité alespoň diskutovat o tomto tématu, neboť
svobodná výměna názorů může často přispět k
neočekávanému řešení, které
Evropané potřebují podobně jako probiotika po
dlouhodobém užívání antibiotik.
Pokud si
nebudeme chránit své, může to skončit i takto!
O
tom, že evropští politici nerozumí
náboženství, dokladují
různé příběhy od našich
západních sousedů. Proto mě nijak nepřekvapilo,
když jsem se dočetl, že v německých
školách ateistické či
křesťanské děti, ze strachu,
předstírají konverzi k islámu.
Například na střední škole v Bonnu
muslimští studenti šikanovali
své spolužáky, aby prosadili
přísná pravidla
týkající se
oblékání a hodin tělesné
výchovy. Ve škole v Neussu, v německé
spolkové zemi Severní
Porýní-Vestfálsko, se
středoškoláci ve věku 17 až 19 let pokusili
kamenovat své spolužáky a vyjádřili
odmítavý postoj vůči demokracii.
Studenti
vytvořili vlastní „šaría
policii“, která vyvíjela nátlak na
spolužáky označené za „špatné muslimy“.
Dokonce kritizovali i muslimské profesory za
nedodržování islámských pravidel. Policie
stále vyšetřuje tento případ.
Ve velkých městech jsou křesťanské děti ve
školách v menšině, kde jsou často vystaveny
výhrůžkám a násilí ze strany
muslimských studentů. Tyto problémy vedou ke vzniku
skutečných paralelních společenství na
školních dvorech.
Z uvedených příkladů je zjevné, že
rozdílné náboženské
systémy často kolidují a
nenacházejí společnou řeč. V této
perspektivě se zdá být jediným
rozumným přístupem heslo: „Svoje si
chráním, a na cizí
nesahám!“
Tento postoj reflektuje potřebu
zachování vlastní identity a
zároveň respektuje odlišnosti
ostatních. Je to způsob, jak minimalizovat
potenciální konflikty a podporovat
mírové soužití mezi různými
náboženskými a kulturními komunitami.
Ovšem, kde není dobrá vůle, marno přesvědčovat
rozum.
To je jeden z mnoha důvodů, proč jsem přesvědčen, že
společné soužití pod jednou střechou mezi křesťany a
muslimy není realizovatelné, alespoň ne zde v Evropě.
Takový
přístup vytváří precedens,
který vede k tomu, že křesťanské děti se ve
velkých městech stávají ve
školách menšinou. Mnozí
domácí odborníci
zdůrazňují, že v České republice není
třeba se obávat podobné situace, neboť počet
muslimů žijících v naší
zemi není vysoký. Nicméně nelze
opomenout, že pokud by se současný trend nadále
ubíral tímto směrem, může to vést k
většímu vlivu islámu v Německu, a
tím i k možnému uplatňování
práva šaría.
Jakmile
by se Německo s nadsázkou stalo islámskou republikou, byl
by vyvíjen tlak i na Českou republiku, aby přijala islám
jako dominující prvek svého
státoprávního uspořádání.
Dnes může být tento scénář považován za
populistickou představu, ale pokud příliv muslimských
uprchlíků neustane, nelze ho vyloučit.
V Evropě určuje
většina, co bude nebo nebude, a pokud křesťanství nebude
ve většině, může být nahrazeno jiným
náboženstvím, třeba islámem nebo hinduismem.
Možná je to tak správně, neboť i v přírodě
přežívá pouze ten nejsilnější, což
platí i v různých náboženských
systémech.
I
přes schválení migračního balíčku
europoslanci nijak neřeší posilování
islámu, které souvisí s nekontrolovanou
migrací, pokud nebereme v úvahu zjevné souvislosti.
Německo
poskytuje důležitý příklad, jak může vypadat integrace,
když jsou muslimové ve většině, jak je vidět ze
zmíněných problémů ve školách.
„Děti jsou základním kamenem dospělosti a jejich mládí ovlivňuje jejich budoucí život.“ Proto je důležité, aby křesťané zachovali obezřetnost a pevně se drželi své víry.
Osobně bych raději navštěvoval Německo bez
náboženské dominance než stát s převahou
práva šaría. Ale vše je v rukou
vyšší moci, a pokud je islám
součástí božského plánu, přijměme ho s
pokorou, ať už bude budoucnost Evropy jakákoli!
Pro
vaši představu o důvodech obavy z práva
šaría uvádím některé body tohoto
trestního práva...
1. V
některých zemích nesmí ženy
vyjít z domu bez doprovodu manžela, bratra nebo otce. Jinde
mohou na ulici jen přísně zahalené, od 13 let
nesmí chodit do škol. Muži mají
předepsaný povinný plnovous a tradiční
oblečení. Televize, stejně jako
západní hudba se považuje za nástroj
satana a je zakázaná.
2. Žena
přistižená při manželské nevěře může
být ukamenována, a to před očima celé
své rodiny včetně malých dětí. Za
krádež hrozí useknutí ruky nebo
jiné části těla, za požití alkoholu se
veřejně bičuje.
3. Přesně
stanovuje, jak se mají věřící chovat a
dokáže obsáhnout prakticky všechny
stránky běžného života - od politiky přes obchod
až po rodinu, sexualitu či osobní hygienu.
4.
Trestání sodomie: Homosexualita nebo sodomie může
být v některých interpretacích
šaría trestána, opět často velmi tvrdě.
Tyto výše uvedené informace pocházejí z tohoto - zdroje.
Všechny
uveřejněné příspěvky (články) na tomto
webu, jsou volně šířitelné, a to za
předpokladu, že u převzatých článků bude uveden
zdroj těchto webových stránek, tj. tato
webová adresa: www.odrazy-tajemna.wz.cz